8/18/2011

איך למצוא יישומים טובים במרקט לטלפון אנדרואיד




המרקט:

אחד מהדברים שמשפרים את חוויית השימוש בטלפון אנדרואיד יותר מכל דבר אחד אלו היישומים, בניגוד לפלטפורמות אחרות כגון זו של אפל, באנדרואיד ניתן להחליף כמעט כל רכיב מרכזי של הטלפון בתוכנה מהמרקט. הנה רשימה לדוגמא של דברים שניתן להתקין מהמרקט ולשנות לטעמכם את השימוש הבסיסי ביותר בטלפון:

  • מקלדת - ניתן להתקין כמה וכמה מקלדות כאשר לכל אחת יש מטרה ויתרון למשימה מסוימת.
  • חייגן - ניתן להתקין יישומים שיאפשרו לך לחייג באותיות עבריות או לפי 9 הכפתורים כמו בנוקיות הישנות או אפילו בפקודות קוליות כאשר כל אחד יכול להתקין חייגן לטעמו.
  • גלריית התמונות - אנדרואיד מגיע עם יישום מצוין של הגלרייה אבל יש במרקט יישומים אחרים שנועדו לתת כל מיני דברים קטנים שחלק מהמשתמשים מחפשים.
  • נגן מדיה - שוב בניגוד לאפל, באנדרואיד ניתן להתקין כמה נגני מוזיקה, מכאלו שמורידים לבד את מילות השירים ועד כאלו שמגיעים עם אקולייזר פנימי מפורט או עם תמיכה מובנית גם בוידאו או בקבצי תרגום .
בואו נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר, איך מתקינים אפליקציות ואיך מוצאים את הטובות שבהן, אנדרואיד מאפשרת להתקין אפליקציות בכמה דרכים אני אסקור כאן את הדרך הנכונה לטעמי והיא ההתקנה דרך האתר של המרקט באינטרנט, ניתן גם להתקין דרך הטלפון אבל זה הרבה פחות טוב בעיני כי הרבה יותר קל לחפש ולעקוב אחרי הנתונים של אפליקציה במסך גדול.

שלב 1: ניכנס לאתר של המרקט https://market.android.com



שלב 2 - נקיש על sign in למעלה בצד ימין וניכנס למרקט באותו חשבון שבו ביצענו את ההקמה של המרקט בטלפון, בד"כ לרוב האנשים יש רק חשבון ג'ימייל אחד אז  זהו החשבון. אחרי זה נקיש בריבוע החיפוש מצד ימין למעלה את הסוג של היישום שאנו מחפשים אני חיפשתי מנהל קבצים ולכן הקשתי file manager


שלב 3 - גוגל בהיותה חברה של מנוע חיפוש מייד מנסה לעזור ולהשלים לנו את החיפוש במילים נפוצות אנו נישאר עם file manager  ואז נקיש על האייקון של הזכוכית מגדלת ( ולא על  enter ) לביצוע החיפוש. ונבחר לשם הדוגמא ב- astro file manager


שלב - 4 במסך למעלה  יש בעצם את כל המידע שאנחנו צריכים כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי היישום הזה בואו נעבור על שפע העזרים שגוגל סיפקה לנו לגבי האפליקציה:
  • רייטינג -  כפי שאנחנו רואים בצד ימין למעלה ולמטה באמצע היישום הזה מחזיק בלמעלה מ-4 כוכבים ממוצע שזה רייטינג מעולה במיוחד בהתחשב במספר הדרוגים שרשום מתחת שזה מעל 147,000  מה שאומר שזה לא המשפחה והחברים בכיתה של המפתח :-) זוהי כמות גבוהה מאד של דרוגים שמצביעה על אמון גבוה מאד מצד המורידים.
  • Updated  - תמיד טוב לבדוק מתי היישום עודכן לאחרונה, נתון שניתן לראות מתחת לרייטינג יישום שלא עודכן כבר 6 חודשים או שנה בד"כ יצביע על יישום שלא משקיעים בו הרבה. זה אינו כלל ברזל ויש יוצאים מן הכלל, אבל זה משהו לקחת בחשבון במיוחד אם יש לכם גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שיצאה אחרי העדכון האחרון של היישום.
  • Installs  - זה נתון שבו ניתן לראות כמה התקנות יש ליישום, לעיתים יש יישומי חיקוי שמנסים להתלבש על יישום עם שם מפורסם ועם שגיאת כתיב או משהו בסגנון. יישום כמו זה עם בין 10 מליון ל-50 מליון התקנות מבטיח לכם שהוא הותקן אצל המון אנשים ואם היו לו בעיות קשות של יציבות או אמינות כבר הייתם יודעים מזה ברייטינג. כל יישום עם למעלה מ-100,000 התקנות כבר די אמין יחסית, גם לאדם הלא טכנולוגי שמעדיף לתת לאחרים כמוני להתגלח ולבדוק.
  • Users who viewed this also viewed - בצד שמאל למטה ניתן לראות יישומים נוספים שאנשים שבחנו את היישום הזה הסתכלו עליהם, אם ליישום שאתם מסתכלים יש 20,000 הורדות ודרוג של 3 ואתם רואים יישום דומה בחלון השמאלי למטה עם דרוג של 4.5  ו-2 מליון הורדות אז אולי אתם בעמוד של היישום הלא נכון.
שלב 5 - החלטנו שיישום עם נתונים כאלו הוא בדיוק מה שרצינו והסתכלנו על צילומי המסך באמצע והממשק נראה לנו נוח וקל לשימוש אז ניגש ונלחץ על כפתור ה- install בצד שמאל למעלה מתחת לשם היישום:


שלב -6 מתחת ליישום אנו מתבקשים לבחור את המכשיר שאליו אנחנו מתקינים, אם יש לכם גם טלפון וגם טאבלט תוכלו לחזור על השלב הזה ולהתקין אותו בשניהם, אם יש לכם כמוני מלא גרוטאות ישנות לבדיקות אז תוכלו לחזור על זה הרבה פעמים :-)


מזל טוב, התקנתם את היישום האם בזה סיימתם את העבודה? ובכן לא בדיוק.
כמה דברים שחשוב לדעת כדי להפיק את המיטב מהיישומים שלכם:

  • 15 דקות של תהילה - כל יישום במרקט שעולה כסף ניתן להחזיר תוך 15 דקות ולקבל זיכוי מלא על הכסף, אתם נכנסים בטלפון למרקט ואז לוחצים על כפתור התפריט ואז על my apps ואז על היישום הסורר ותראו את המסך הבא:
כמו שאתם רואים במקום כפתור של uninstall יש כפתור של refund הכפתור הזה יופיע ב-15 דקות הראשונות ויאפשר לכם לבטל את העסקה. אם האפליקציה ממש לא עונה לכם על הצרכים או רחוקה ממה שהמפתח תאר אותה. במקרה של יישומים של כסף הייתי ממליץ לכם להתקין את היישום מהמרקט בטלפון עצמו כי לא ברור מתי הספירה מתחילה האם מרגע הלחיצה באתר או מרגע ההתקנה ולא שווה לקחת את הסיכון.
  • עדכונים עדכונים עדכונים - כל היישומים במרקט עוברים תיקוני באגים ועדכוני גרסאות, הרבה פעמים אנשים מתלוננים אלי על בעיות ביישום זה או אחר ומסתבר שהם לא עדכנו אותו מיום הקנייה והמפתח כבר תיקן את כל הבאגים שהמתלונן העלה לפני 3 חודשים.
פעם בכמה ימים תיכנסו ליישום של המרקט בטלפון ותקישו על מקש תפריט ואז על my apps
ותראו אם יש יישומים שממתינים לעדכון כמו כאן:
שימו לב שישנם שני סוגים של עדכונים: רגילים כתומים וידניים אדומים, הכתומים אלו עדכונים שאין לחשוש מהם בכלל וניתן וצריך לבצע עליהם update all , האדומים שלא יבוצעו ב- update all אלו יישומים ששונו בהם ההרשאות ולכן צריך להסתכל בפרטים אילו הרשאות חדשות דורש המפתח? אם התקנת משחק והמפתח פתאום רוצה הרשאה לשלוח בשמכם SMS אז הייתי חושד ואולי אפילו מסרב לעדכן את היישום אם לא מסיר אותו בכלל.

בסה"כ רוב השימוש במרקט הוא קל ונוח ואם תקפידו להוריד רק יישומים עם בסיס התקנות גדול והרבה רייטינג חיובי תקבלו יישומים טובים שמאד תאהבו להשתמש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.